" အလွမ္းမေဝးေပါင္ မႏၱေလးေတာင္ က်ဳံးျမိဳ႕ရိုးနဲ႔ ရာဇဝင္ခ်ည္ေႏွာင္ ဆရာတင္ နန္းေတာ္ေရွ႕က သီခ်င္းေလးေရးလို႕ လာခဲ့ခ်င္ေအာင္ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းသံေလးကို မၾကားရတာ ၾကာျပီျဖစ္သလို ယေန႔ မေရာက္တာၾကာျပီ ျဖစ္ေသာ မႏၱေလးေတာင္သို႕ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္က သြားရေအာင္ လာေခၚသည္ႏွင့္ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္ ။ ဆိုင္ကယ္ကို ေတာင္ေျခဆိုင္ကယ္ အပ္ရာ ဌာနမွာအပ္ခဲ့ျပီး ေျခလ်င္တက္ခဲ့ၾကသည္ ေျခလ်င္တက္ရင္း စကားလည္းေျပာရင္း တက္ခဲ့လုိက္တာ တစ္ဝက္နီးပါးေလာက္ေရာက္ေတာ့ ေမာလဲေမာ ေညာင္းလဲေညာင္းလာတာနဲ႔ နားဖို႕ရန္ ေစာင္းတန္းခံုေပၚသို႔ တက္ထုိင္လိုက္သည္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ထုိင္သည့္ မ်က္ေစာင္းထုိးေနရာေလာက္တြင္ စံုတြဲတစ္တြဲကိုထုိင္ေနတာ ျမင္လုိက္ရသည္ မ်က္လံုးမ်ား ျမင္လဲျမင္တတ္ပါရဲ႔လိုေတာင္ ေတြးမိပါရဲ႔ မိန္းကေလးကလည္း ခပ္ငယ္ငယ္ေခ်ာေခ်ာ ေယာက်ာၤးေလးျဖစ္သူမွာလည္း လူရည္သန္႔ေလးပါ ကၽြန္ေတာ့္ညီ ညီမအရြယ္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား တကၠသိုလ္ တက္သည့္အရြယ္ ငယ္ငယ္ရြယ္ေလးေတြပါ ျမင္မေကာင္းေအာင္ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးၾကည္စယ္ေနၾကတာ ျမင္လုိက္ေတာ့ ရင္ထဲနင့္သြားမိတယ္။ အရင္တုန္းက မႏၱေလးေတာင္ဆိုတာနဲ႔ ယခု ျမင္ကြင္းက ဆီနဲ႔ေရလို ကြာျခားေနသည္ " အသက္ကေလးရယ္ ရွည္ေစလို မန္းေတာင္ရိပ္ခို '' ဆိုတာက ဒီလိုပါ ။ မန္းဆိုေတာ့ မ အကၡရာ ၾကာသပေတးနံ ျဖစ္ပါတယ္ ၾကာသပေတးနံသည္ ကိန္းဂဏန္းအရ ၅ ဂဏန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိိ ၅ ကိန္းဂဏန္းဆိုသည္မွာ ၅ ပါးသီလ ကို ေဖာ္ၾကဴး ျခင္း နိမိတ္ကို ပံဳေဖာ္ပါတယ္။ ေတာင္ - ဆိုတာက စေနနံ ၇ ကိန္းဂဏန္းကို ရပါတယ္ ။ ၇ ကိန္းဂဏန္းကေတာ့ သဒၵါ သီလ သုတ စာဂ ပညာ ဟိရီ ၾသတၱပၸ ဆိုတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား ၇ ပါးကို ကိုယ္စားျပဳ ျခင္း နိမိတ္ကို ေဖာ္ၾကဴးပါတယ္။ ရိပ္- ဆိုတာက ဗုဒၵဟူး နံ ၄ကိန္းဂဏန္း ။ ထုိ ၄ ကိန္းဂဏန္းကေတာ့ ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ ဥေပကၡာ ဆိုတဲ့ ျဗဟၼစိုရ္ တရား ၄ပါးကို ကိုယ္စားျပဳ ျခင္း နိမိတ္ကို ေဖာ္ၾကဴးပါတယ္။ ခို- ဆိုတာက တနလာၤနံ ၂ကိန္းဂဏန္း . ထို ၂ကိန္းဂဏန္းကေတာ့ ဟိရီ ၾသတၱပၸ ဆိုတဲ့ ရွက္ေၾကာက္ရမယ့္ တရား ၂ပါးကို ရည္ညႊန္းျပီး ေရွးပညာရွိ ဆရာေတာ္ၾကီးျဖစ္တဲ့ အဘိဓဇမဟာရဌဂုရု မဲေဘာင္ဆရာေတာ္ဘုရား ဘဒၵႏၱ အိျႏၵိယ က အခုလို ကဗ်ာေလးနဲ႔ " အသက္ကေလးရယ္ ရွည္ေစလို မန္းေတာင္ရိပ္ခို '' လို႕ ဆိုခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ဒီဘက္ေခတ္ ကၽြန္ေတာ္ျမင္လုိက္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းနဲ႔ေတာ့ အရိပ္ခိုတာခ်င္း မတူေတာ့သလို ယဥ္ေက်းမႈထြန္းကားရာ ေရွးက မႏၱေလးနဲ႔ အခုေခတ္ မႏၱေလး သိပ္ကို ကြာျခားသြားခဲ့ပါျပီ ဒီဘက္ေခတ္မွာ IT ေခတ္ဆိုသည္ႏွင့္ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာမွာ တိုးတက္လာသည္ႏွင့္ အညီ အင္တာနက္ေပၚတင္ထားတဲ့ ဟိုဘက္နုိင္ငံရဲ႕ ဖက္ရွင္ဒီဇို္ငးေတြကို အတုယူျပီး မိန္းကေလးမ်ားဟာလည္း ဘုရားသြားေက်ာင္းျပန္တာကအစ ေဘာင္းဘီတို စကတ္အတို အက်ီၤ မလံုတလံုမ်ားနဲ႕ က်ံဳးေဘးပတ္ခ်ာလည္ ေနရာအနံ႕အျပားမွာ မၾကည့္ခ်င္ပဲ ျမင္ေနရတာ မ်က္စိရွက္စရာပါ။ ေယာက်ာၤးေလးမ်ားဆိုရင္လွ်င္လည္း ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ေဆးလိပ္လက္ၾကားညွပ္ ကြမ္းက တစ္ျမံဳျမံု ဆိုင္ကယ္တစ္ဝီဝီနဲ႔ စည္ဘီယာဆိုင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ လူၾကီးေတြထက္ လူငယ္ေတြက မ်ားလာတာ ေတြ႕ရေတာ့ အနာဂတ္ ရင့္နင့္စရာပါ။ ေခတ္ဆိုတဲ့ ေဝါဟာရ ကိုေတာ့ မေျပာလိုပါ။ အတုယူသင့္ အတုမယူသင့္ဆိုတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ေတြးေခၚမႈ ပညာ ထြန္းကားလာျပီဆိုတာ ေျပာစရာလုိမယ္ မထင္ပါ။ ဘယ္သြားသြား ဘာလုပ္လုပ္ ျပိဳင္ဆိုင္ာၾကတဲ့ ေခတ္ၾကီီးထဲမွာ လူငယ္မ်ားဟာ လူၾကီးေတြရဲ႕ အတၱမ်ားရဲ႕ ေစခိုင္းရာ စက္ရဳပ္ေတြ ျဖစ္လာၾကသလို " သက္ၾကီးစကား သက္ငယ္ၾကား '' ဆိုတာေတြ အုပ္ထိန္းသူေတြနဲ႔ ေဝးလာတာနဲ႔ အမွ် လူငယ္ေတြက အတုျမင္ အတတ္သင္ ဆိုတာ ျဖစ္လာပါျပီ။ '' နတၳိ ေလာေက အနိႏၵိေတာ '' ေလာကထဲမွာ အကဲ့ရဲ႕ မခံရသူ မရွိ ဆိုသလို လူတိုင္းဟာ အမွားနဲ႔ေတာ့ မကင္းနုိင္ပါဘူး သို႕ေသာ္ ဖ်က္မရတဲ့ အမွား ျပင္မရနုိင္တဲ့ အမႈမ်ိဳးကိုေတာ့ မက်ဴးလြန္မဖို႕ တာဝန္ရွိသည္ဟု ဆိုသည္ထက္ အသိရွိဖို႕ လိုအပ္သည္ဟု ထင္မိပါသည္။ ကိုယ္ မသိပဲ လုပ္မိတဲ့ အမွားထက္ သိရက္နဲ႔ လုပ္မိတဲ့ အမွားက ပိုျပီး သိသင့္ပါတယ္။ အနာဂတ္မွာ ျပိဳင္ဆိုင္ျခင္းနဲ႔ ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႕ထက္ လမ္းျပေပးနုိင္သူျဖစ္ဖုိ႕ ကိုယ့္ ဘာသာ သာသနာ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္ျမိဳ႕ ကိုယ့္ျပည္နယ္ ကိုယ့္နုိင္ငံ ေအးခ်မ္းသာယာတိုးတက္ဖို႕ အရာရာမွာ အတၱထက္ ကိယ္ခ်င္းစာနာစိတ္ ရွိဖို႕ ကိုယ္ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ထက္ နားလည္မႈရွိဖို႕က ပိုျပီး အေရးၾကီးသလို ဦးေဆာင္ သူ အတုယူသူက အရိပ္ကိုလဲ နား အကိုင္းကိုလည္း ခ်ိဳး ဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္ရေအာင္ ကိုယ္မွာ ကိုင္ထားတဲ့ အတၱေဆးတံေလးနဲ႔ ေလာကၾကီးကို အလွမဆင္ပဲ ပရဟိတ ေဆးတံေလးနဲ႔ပဲ ကိုယ့္နုိုင္ငံ ကိုယ္ယဥ္ေက်းမႈ ေလာကၾကီးကို ေဆးေရာင္ျခယ္လုိက္မယ္ဆိုရင္ လကို ဖံုးေနတဲ့ တိမ္တိုက္ေတြကို ဖယ္ရွားလုိက္သလို လမင္းၾကီးဆီက ေအးျမျပီးသာယာတဲ အလင္းေရာင္ ရမွာ ေသခ်ာပါတယ္လို႕ ေျပာရင္းျဖင့္ ကိုယ္လုပ္သည့္ လုပ္ရပ္ မွားသည္လား ? မွန္သည္လား ? ဆိုတာကို ေတြးျပီး လုပ္ရမယ္ တာဝန္ေတြ လုပ္ၾကမယ္ဆိုရင္ .............
ေဆးျမီးတို (ငါးမည္ရ) အေတြးအျမင္ ရသစာတန္း
No comments:
Post a Comment